Блог

Як проводяться тендерні торги

Популярність тендерних торгів дуже легко пояснюється тим, що їх проведення дозволяє за невеликий термін вирішити поставлене завдання, не використовуючи великих фінансів. Якщо говорити ще простіше, то тендер – це визначення певного завдання, яке вирішується шляхом проведення певної закупівлі.

Відповідно, для її вирішення потрібно створити оголошення про проведення тендеру, що дозволить іншим компаніям надати свої пропозиції, за яких вони згодні взятись за виконання замовлення. 

Досить часто, тендерні торги проводяться для того, щоб зрозуміти реалії ринку в одній з сфер на конкретному етапі. Тобто, шляхом аналізу всіх отриманих заявок та пропозицій, можна дізнатися про те, що відбувається на ринку на конкретно взятому етапі.

Для прикладу можна привести реалізацію деревини, яка також може проводитись в форматі тендерних торгів. Вам буде достатньо перейти за посиланням https://www.ueex.com.ua/rus/presscenter/news/prodazha-neobrabotannoj-drevesiny-v-kieve-na-auktsionah-ploshadk та більш детально ознайомитися з оголошеннями та умовами, які потрібно виконати для участі в таких торгах.

Українська енергетична біржа – це один з майданчиків, де можна знайти багато цікавої інформації по темі тендерних торгів. Більш того, тут також можна слідкувати за всіма новинами, що мають пряме відношення до подібних процедур.

Згідно якого плану проводяться тендерні торги

Перший етап полягає в створенні самого завдання, яке потрібно виконати замовнику. Відповідно, вже на цьому рівні організатор торгів розуміє, що йому краще обрати аукціон чи конкурсний відбір.

Наступним кроком є створення певного списку вимог до учасників та підготовку основних завдань, які потрібно вирішити:

  1. Напрямок діяльності замовника – мова йде про те, чим саме займається компанія, що зацікавлена в проведенні тендеру;
  2. Головна мета організатора – прописуються основні моменти, яких бажає досягнути сам замовник після закінчення торгів;
  3. Вимоги до учасників – вони повинні бути чіткими та зрозумілими. Не допускається створення вимог під одного конкретного замовника, що дуже просто визначається відповідними органами;
  4. Перелік документів – мова йде про тендерний пакет, який повинен надаватися учасникам в момент подачі заявки;
  5. Критерії визначення переможця – це ще одна обов’язкова умова, що повинна прописуватися в брифі;
  6. Термін проведення торгів – замовник повинен чітко вказати, скільки часу відводиться на подачу заявок та їх подальший розгляд.

Далі, коли всі умови визначенні, залишається лише активізувати оголошення, щоб користувачі отримали реальну можливість підготувати свої заявки та відправити їх на розгляд.

Далі, діє вже звичайний принцип і після надсилання всіх заявок аналізуються такі моменти, як:

  • Економічна вигода;
  • Репутація компанії;
  • Виконання всіх вимог.

Зазвичай, акцент робиться саме на економічному факторі і переможцем стає той учасник, якому вдалося запропонувати найбільш вигідні умови в тендерних торгах.

Що потрібно знати про формування звіту про виконання договору в ПроЗорро

Говорячи про те, які умови потрібно виконати для участі в тендерних торгах, не варто забувати й про виконання всіх вимог учасниками.

Один за важливих пунктів, який досить часто не береться до уваги – це складання звіту про виконання договору в ПроЗорро. 

Цей момент чітко прописаний в законі про проведення публічних закупівель. В одному з пунктів зазначено, що він повинен бути готовий протягом 20 днів з моменту, коли обома сторонами було виконано всі умови та вимоги, прописані в договорі.

Якщо ж домовленості між сторонами було розірвано, то звіт також повинен бути сформований, але з вказанням інформації про термін, коли закінчилась дія укладених домовленостей.

Тут варто зазначити один цікавий момент, що стосується допорогових закупівель. Коли мова йде про ті закупівлі, які не переходять обмеження допорогового рівня, то рішення про звітування приймається вже безпосередньо замовником. Це означає, що даний пункт може бути не обов’язковим до виконання.

Це означає, що інформація про звіт повинна вноситися безпосередньо замовником і він повинен зарані попередити переможця про те, що йому потрібно підготувати такий документ та вчасно надати його на розгляд. 

Для чого потрібен звіт

Основне завдання даного документу полягає в тому, щоб на юридичному та законному рівні підтвердити виконання зобов’язань зі сторони учасника та замовника. Фактично, це означає, що жодна з сторін немає ніяких претензій і підтверджує успішне виконання тендерного замовлення.

Якщо ви бажаєте ознайомитися з цими моментами більш детально, ви можете це зробити на сайті електронного майданчика, яким ви користуєтесь. Для цього, потрібно лише звернутися до операторів і прояснити всі ці питання.